De visdag in Ede, Arjan van Doorn heeft zijn best gedaan bij zijn contacten bij de visvereniging voor ons plezier de prachtige Victoria Vesta vijver geregeld voor weer een leuke visdag.

Visdag Ede 14 okt. 2017 Visdag Ede 14 okt. 2017Visdag Ede 14 okt. 2017 Vroeg in de ochtend hebben we de tenten en het materiaal in orde gemaakt zo dat het allemaal soepel zou verlopen.
Rond een uurtje of tien druppelde de deelnemers binnen en kon het feest beginnen. Er zit een mooi gevarieerd vis bestand op deze vijver dus was de keuze reuze. Een aantal richten zich op karper en een enkeling richten zich op de rovers zo als baars en snoek maar de meeste zaten met de vertrouwde vaste stok lekker turen naar een dobbertje.
tijd voor een bakje koffie de vrouw van Jan zorgde samen met de kinderen en Romi voor de koffie en lunch dit was ook weer geweldig geregeld.

De ochtend begon heel rustig en het waterige oktober zonnetje deed zijn best om de laatste ochtend nevel te doen verdwijnen de witvis liet het wat afweten en dit was de rede om voor een aantal de maden in te ruilen voor een lekkere en vooral voor de baars een onweerstaanbare worm.
Dit betaalde zich uit wand er trok regelmatig een flinke school baars voorbij waarvan een aantal de worm niet kon weerstaan.

Vooral bij Mariëlle deden de baarzen het goed aan het einde van de dag stond de teller op maar liefst 10 stuks met een paar mooie exemplaren van wel 20cm.

De grootste van de dag was voor Tom van Ginkel met een mooie brasem.

Ook werden er nog een paar prachtige voorns gevangen, kortom was het een prachtige vis dag waar over het algemeen goed is gevangen ongeveer 30 vissen met geweldig weer op een hele mooie locatie.

Bij deze wil ik alle vrijwilligers bedanken die met elkaar deze laatste visdag van het jaar bijzonder soepel hebben laten lopen.
In het bijzonder :
De visvereniging Ede Voor ons plezier