Jubileumfeest 2017Zaterdag 23 september was het dan zover, de grote feestdag waarop een ieder heeft gewacht, het Jubileumfeest 2017.

Ondanks het verlies van een groot man hebben we de Jubileum dag van stichting VIMEBE toch door laten gaan. Het was de nadrukkelijke wens van Erik om deze visdag niet door zijn overlijden in het water te laten vallen. Zoals Erik altijd zei: Alles komt goed en Kop d’r Veur! Met deze gedachten zijn we dan ook een zeer mooie dag tegemoet gegaan. Ter nagedachtenis aan het overlijden van de oprichter van de stichting Erik Romp is er vooraf een minuut stilte gehouden.

Om 07:30 uur zijn Rini Werkman en Arjan van Doorn aanwezig om alle voorbereidingen te treffen op de mooie plas Watergoor, Het water van HSV Hoop op Geluk uit Nijkerk. Op het terrein zijn zij welkom geheten door Henk Stob. Hij had een mooi gedeelte terrein afgezet voor de deelnemers. De dag zag er dus nu al rooskleurig uit.
 Jubileumfeest 2017

Na een lekker vers bakkie koffie hebben we de partytent opgezet en de mooie prijzentafel klaargemaakt. Vanuit HSV Hoop op Geluk werden we voor de verloting ook nog getrakteerd op 2 mooie complete vaste hengelsets en 2 mooie viskoffers. Wat een warm gebaar van deze HSV. Onder de prijzen zat onder andere een aantal mooi gesponsorde prijzen door Technofil uit Ede en een ballonvaart namens Ballonteam Wessel. Aan de prijzen zou liggen de dag nu al niet meer stuk.

Jubileumfeest 2017  Jubileumfeest 2017

De vrijwilligers waren lekker op tijd aanwezig wat ervoor zorgde dat we onder een zeer ontspannen sfeer de hengels klaar konden maken. Nadat we samen met de vrijwilligers de hengels klaar hadden gemaakt kon de dag beginnen. De deelnemers stonden te popelen om deze prachtige plas te gaan bevissen. Om tien uur was iedereen aanwezig, al de hengels waren klaar voor gebruik, en de visstekken uitgezet.

Het duurde niet lang voordat de 1e vis zich op de kant meldde. De gelukkige vanger was Mark. Met grote pretogen en veel ontzag van de rest wist hij een mooie voorn op de kant te krijgen. Het viel hem alleen wel tegen dat de voorn nog niet zo groot was maar vis is vis.

Er werd ons gezegd dat er op deze plas ook een mooi bestand aan snoeken zwom. Deze uitspraak was niet voor dovemansoren van Wilko te gaan. Direct wilde hij aan de slag in een hoekje met een spinnerhengel en een mooi stukje kunstaas. Het enige nadeel was dat op deze mooie hoek een karper tent stond. De vissers die daar zaten bleken gelukkig bekenden te zijn en jawel hoor, Wilko kreeg het weer voor elkaar om daar zijn eigen plekkie te creëren. Rob Baltussen en Peter de Jonge bedankt voor het verkassen van jullie stek. Niet lang daarna hoorde we een gil van vreugde en ja hoor, de 2e vis was een feit. Ditmaal onze Wilko met een flinke baars van maar liefst 17 cm op kunstaas. Dit was meteen de laatste vis van de dag.

In de middag om 13:00 uur was de wedstrijd afgelopen en natuurlijk wisten bepaalde deelnemers al dat ze in de prijzen waren gevallen. Echter moesten ze even wachten tot dat Anita, Eddie en Romy aanwezig waren. Toen de deelnemers hoorden dat zij de prijsuitreiking kwamen doen kon de dag natuurlijk helemaal niet meer stuk. Wat hebben wij kunnen genieten van hun aanwezigheid en wat hebben wij een diep maar dan ook diep respect voor de familie want dit is een lastige dubbele dag voor ze geweest.Maar het wachten duurde nog even aangezien er nog gegeten moest worden. We werden getrakteerd op overheerlijke nasi gemaakt door Marie. Zoals Arjan heeft gezegd: we houden vanaf nu wekelijks Jubileum Evenement al is het maar voor de nasi.

Dan komt toch echt het moment van de waarheid: de uitreiking en verloting. Gespannen keek iedereen toe hoe Anita de prijsuitreiking deed. De 2e prijs is gegaan naar Mark die de 1e vis wist te vangen. De 1e prijs natuurlijk naar Wilko en zijn baars. Maar dit was nog niet alles. Voor het eerst hadden wij de Erik Romp Wisselbeker (we willen Rini Werkman bedanken voor dit prachtige idee en het regelen van de prijzen.). Deze trofee werd in ontvangst genomen door Wilko. Tot volgend jaar mag deze een mooie plekje in zijn huis geven en volgend jaar is deze weer voor de winnaar van de viswedstrijd op het jaarfeest (of natuurlijk weer voor Wilko).

Hierna komt Anita na een overleg met Romy en Eddie met de mededeling dat er toch een 3e prijs is gewonnen. Deze mag gedeeld worden door 3 mensen die deze dag hebben georganiseerd. Als we iets niet hadden voelen aankomen waren het wel de woorden van Anita. Deze 3e prijs werd opgedragen aan Rini Werkman, Jan Kleijer en Arjan van Doorn.

Onze Henrie Verschuur trapt op komische wijze de verloting af. We begonnen met de ballonvaart. Deze ballonvaart is ons aangeboden door Ballonteam Wessel uit Kootwijkerbroek en werd gewonnen door niemand minder dan John. Als er iemand verbaasd kan kijken dan hebben we die vandaag gezien.

Jubileumfeest 2017  Jubileumfeest 2017  Jubileumfeest 2017

Wat hebben we toch enorm genoten van deze mooie, succesvolle dag. Een dag met een lach en een traan vanwege het verlies van onze man vader opa vriend mentor begeleider Erik Romp. Laten we met zijn allen nog veel mooie visdagen beleven en een voorbeeld nemen aan de positieve kijk op het leven.

Namens de Stichting wil ik dan ook graag iedereen bedanken die heeft meegewerkt aan deze mooie dag. En natuurlijk willen we ook de sponsoren nogmaals bedanken die deze prachtige dag mogelijk hebben gemaakt.