Lelystad 12-05-2018 (foto’s zijn aanklikbaar zodat ze groter te bekijken zijn)

Vandaag was het dan zover. De dag waar velen zich op hadden verheugd. Zowel de vrijwilligers en de deelnemers hebben er weer een heel jaar naar kunnen uitkijken. De dag bij Tom’s Creek in Lelystad.
De vangsten van vorig jaar logen er niet om maar ja dit jaar willen we meer, dit hebben we geweten. Met het weer kon het al niet meer stuk. De weervoorspellers hebben hun werk goed gedaan. Lekker zonnetje en 20 tot 25 graden met een zacht briesje.

Eenmaal aangekomen op de locatie werden door Rini, Sylvester en Arjan alle hengels vast klaargemaakt voor gebruik. Met dank aan Eric Kuijpers hebben we het meeste al voorbereid en alles gebundeld en voorzien van onderlijnen en dobbers.

Al snel kwamen de andere vrijwilligers al op de locatie. Deze hebben ook geholpen met de laatste puntjes op de I van het materiaal. Om precies te zijn 25 hengels en 5 reserve hengels van Tom’s Creek. Met speciale dank aan de jongens van Karel’s Fishing uit Ede die voor de eerste keer meegingen om een handje te helpen.

De stekken waren uitgezet, de hengels werden uit gepeild. En als laatste even kijken of alles goed werkt maar ja er was geen aas. Natuurlijk is er dan weer 1 Arjan voorziet een haakje van een mooi opvallend stukje aas, een welbekende boterbloem van de kant. Het zal toch niet werken, maar dat bleek anders. De eerste test steur meldde zich al vrij snel.

Eenmaal terug bij het verzamelpunt bleek dat iedereen al aanwezig was, tijd voor een lekkere snack en wat te drinken. Een lekker drankje en bakje friet voor elke aanwezige, bedankt hiervoor.
Na een korte briefing van Arjan met aanvulling door Rini werden de deelnemers verdeeld onder de vrijwilligers. Eenmaal aan het water gekomen kon het vissen beginnen. Met veel goede zin werden de lijntjes nat gemaakt. Niet zonder resultaat overigens want de eerste vissen kwamen al snel een kijkje nemen aan de waterkant.

De hele dag door werd er gelachen, gelachen, gelachen, en oh ja ook nog gelachen en gevangen. Wat een plezier heeft iedereen gehad! De ene steur na de andere meerval kwam op de kant. Dit bleef dus ook de hele dag doorgaan.
Al met al een zeer geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar.

Alle dank gaat uit naar de vrijwilligers, de organisatie van Tom’s Creek en de boys van Karel’s Fishing. Voor het vervoer natuurlijk taxi Gomes en Groene sluis.
Als laatste het dank woordje om deze dag mogelijk te maken Tom’s Creek voor de goede zorgen!

Tot het volgende evenement deze zal plaatsvinden op 23-06-2018 bij Plas Watergoor.