22 April was weer een groot succes bij Toms Creek. (foto’s zijn aanklikbaar!)
Rond 11 uur druppelde iedereen binnen en om een uurtje of 12 begonnen we lekker met een bakje koffie of tee met frietjes. We konden kiezen tussen mayo ketchup curry of pindasaus en voor de kinderen was er een lekkere kan met limonade.  Toms Creek 22 april

Daarna konden de vrijwilligers de hengels klaar maken voor het gevecht met een grote steur. Dit was wel even een flinke klus want er waren 27 vissers maar vele handen maken ligt werk omdat er ook 25 begeleiders waren.

Toms Creek 22 aprilHet weer zat zeker niet tegen en het bleef de hele tijd droog. Tijdens de frietjes hadden we nog een bui maar toen zaten we gelukkig nog binnen. Om half vijf verdween het waterige zonnetje en nam de wind de overhand en koelde het flink af. Gelukkig stond binnen de houdkachel aan waar we ons lekker aan konden warmen.

Om 13.00 uur begon het vissen en al snel gingen de eerste dobbers onder en lagen de eerste steuren op de onthaakmat. In totaal zijn er 178 vissen gevangen waarvan 169 steuren 7 meerval 1 karper en 3 koolbleien.

Peter de Jong was de gelukkige, die mocht stoeien met de grootste steur van de dag een Beluga steur van 134 cm.  Toms Creek 22 april

En als laatste het dank woordje om deze dag mogelijk te maken. Toms Creek voor de goede zorgen, Groene sluis 22 en Livestyle for Pets, voor de financiële ondersteuning.
Voor het vervoer natuurlijk taxi Gomes.